2011年7月12日 星期二

6日6夜@沙巴 Day 4 - 海龜我黎探你啦!

今日一早起身,上尋日飲野果度食早餐,NAK既早餐唔係自助餐,但都有3種選擇,而且都質素唔錯。



香蕉榛子朱古力pancake,好味!



食完早餐後,我地就坐的士去碼頭,雖然我地8點幾早左去到,但原來Office都已經開始做緊checkin手續,比埋尾數拎左收據,就等人齊坐船去海龜島。

海龜島碼頭


我地就係坐呢隻船,船上有小童救生依供應!



海龜島其實係山打根保育海龜既三個島嶼統稱,我地其實只係上去其中既一個島 - 西靈岸島,其餘兩個島係唔比遊客去既!西靈岸島每日只係比大約四十個人上島,我大約響一年前book,心水日字都book唔到,所以都唯有改機票,就去海龜島既日子。

前一日仲死死下,休息一日後已經精神奕奕。





上到島出示番之前開比我地既收據,再比埋海岸公園既上島費,同埋夜晚影海龜既相機費,相機費係for晚上影海龜用既,佢講明唔可以拍video,同埋用video cam,仲有唔可以開閃燈,因為咁會影響海龜產卵同埋BB海龜返回大海。



海龜島 - D水好清好靚~~~~


餐廳、小賣部、reception、展館,多功能集於一身。


食飯時間,請到時自己出現。


島上地圖


有浮潛用具、救生衣及沙灘用具可供租用


海龜孵化場


我們的Chalet


房間都很乾淨,床也睡得舒服。只是島上供電有時不太穩定,會斷電,但都會在5-10內恢復正常。


洗澡水是淡水加海水,而且差不多都沒有熱水。

之後就全日自由活動,我地返房擺低野,休息一陣,就已經係食飯時間,飯後後就去沙灘浮潛。

午餐時間,不算豐富,但味道ok~~~~


到海龜島的小朋友多數大一點,只有2個女孩子歲數和圖圖差不多。

其實響山打根碼頭已經見到水質好靚,有好多魚仔,不過我地搭45-60分鐘去到西靈岸島後,就見到真係超級靚既海,d水清澈見底,或者我見識少,我未見過咁d水咁清既海灘,響島上有兩個沙灘一個係比船停泊,為左安全,所以唔可游水,另一個比人游水既海灘就佈滿左珊瑚,但係就非常淺水,去到浮波都只係水深到膝蓋左右,所以浮潛要小心儘可能唔好踩爛D珊瑚,不過後來我地發覺面向海灘最右手便係沙地,同埋深水DD,落水同浮潛都會比較容易。

整張相都無執過,拍出來就是樣美!


島上所見的貝殼


我地同圖圖玩左一陣,婆婆見到d水太淺怕俾珊瑚界到,覺得不適宜游泳,所以就無游到,之後圖圖唔小心俾珊瑚磨損左膝蓋大喊,所以就上水,我地估佢仲未好晒,所以比較易攰同埋扭計,爸爸同婆婆帶圖圖返Chalet,由婆婆照顧佢,之後媽媽同爸爸就浮潛到四點幾,返去休息一下,順便約婆婆6點左右去餐廳。







大約5點幾已經開始日落,媽媽爸爸出左去沙灘影日落。


海龜爬過的路


之後見時間差不多,媽媽就先返去chalet接婆婆同埋圖圖,途中經過海龜孵化場時,啱啱有海龜孵左出黎,有d仲走左出圍欄,爬黎爬去好得意。

剛孵化出來的小海龜,約有3-4吋長,爬得超快。


之後6點半餐既二樓既展廳會開,入面有一D關於海龜島同埋附近海洋生態既展品同標本,包括貝殼、魚類,仲有不能缺少既海龜。7點左右就有video播放,講述有關海龜既資料,但係因為媽媽有少少唔舒服,所以留響樓下餐廳休息,爸爸就陪圖圖睇video,婆婆就返房幫媽媽攞藥。媽媽食左藥之後同婆婆一齊響樓下餐廳坐左一陣,之後媽媽嘔左一次,感覺連朝早既早餐同嘔埋出黎,好耐未試過嘔得咁甘,但之後就好好多。

食飯之後就到等海龜上島產卵,因為我地今日有4X幾人,算係多人,所以要分2批去睇海龜產卵,我地無咁好彩,係第二批,所以要等耐D,第一批人大約8時半左右就去睇海龜,而我地就大約9時半。等既時候見到遠處不停閃電,都有d擔心會落雨,所以問下個guide,佢話海龜島好少夜晚落雨,多數係凌晨三四點先會落,我地見到既閃電,應該係山打根果邊。

因為媽媽不舒服(嘔),所以晚餐只吃了一點水果。




因為沒有光害的關係,島上的月光好像特別光亮。


睇海龜既環節其實係分成三部份,第一部份係海龜媽媽產卵,第二部份係將D蛋放去孵化場,最後就係將今日出生既海龜BB放回大海,成個過程大約一小時左右。

我地睇海龜時要圍成半圓影響海龜尾部,小朋友就坐響前面,個Guide話如果我地出聲或者郁,海龜見到可能受驚停止產卵。其實我地去到時隻海龜都已經生緊蛋,由海龜上島至產完蛋大約曆時40分鐘,不過佢地會確定海龜真係產卵先會叫我地去睇,所以睇既時間其實只有15分鐘左右,海龜產卵後工作人員會將d蛋收集去膠筒,其實依家d蛋殼仲係軟軟地,就咁睇無論大小同形狀都同乒乓波一樣。

海龜媽媽生蛋中




跟住工作人員會量度海龜媽媽既呎吋,我地今日睇到既只係屬於小型呎碼,但已經覺得好大。因為今次我地睇到呢隻海龜媽媽只係第一次產卵,所以要加上記號。

因為這隻海龜媽媽是第一次上島產卵,所以之前未有標記,今次工作人員會替它打上記號,以作日後記錄。

這隻海龜媽媽身長99.1cm x 90cm闊,我們看到覺得已很大隻,工作人員卻說它不算大。




之後工作人員帶我地去埋海龜蛋,原來海龜蛋生出黎時係無分性別,如果將海龜蛋埋響屋簷底下,會有80%既海龜係雄性,如果係埋響太陽下,就會大部份都係雌性。

所有海龜都會收集到膠筒中


今次我地睇到呢隻係綠海龜,所以埋蛋既洞深度要掘75CM,如果係玳瑁既話就只需要掘45CM就可以。


這牌記錄了由今年1月日開始,這是第4189隻上島產卵的海龜,今天是2011年7月21日,這隻錄海龜生了79顆蛋。 


之後我地放小海龜落海,D小海龜真係超可愛,而且仲爬得好快,如果佢地爬錯路,我地可以幫小海龜手,放返好佢地去大海既路線。佢地好鍾意光,所以會跟住月光爬出大海,不過因為我地今次係人工放生,所以主要係靠電筒既光爬出大海。所以影相唔可以用閃燈,怕會擾亂小海龜爬入大海既路線,不過有D外國人好老土,為左等D小海龜周圍走有機會摸下佢地,特登用閃燈影相,真係好可惡!
要放小海龜回大海了






今次睇海龜圖圖好鍾意,所有用咁多時間準備都係值既!

**根據統計每一萬隻出生的海龜,只有約3-4隻能平安長大**
一大群小海龜真是超可愛,希望你們長大後都能平安回到島上。

沒有留言:

張貼留言